تجارت و معاملات نفت و مشتقات نفتی

خرید و فروش نفت خام ، نفت سفید ، بنزین ، گاز ، گازوئیل ، هیدروکربن سنگین ، مازوت ، قیر و کلیه مشتقات نفتی

تجارت و معاملات نفت و مشتقات نفتی

خرید و فروش نفت خام ، نفت سفید ، بنزین ، گاز ، گازوئیل ، هیدروکربن سنگین ، مازوت ، قیر و کلیه مشتقات نفتی

تجارت و معاملات نفت و مشتقات نفتی ، خرید و فروش خرید و فروش نفت خام ،نفت سفید ، بنزین ، گاز ، گازوئیل ، هیدروکربن سنگین ، مازوت ، قیر و کلیه مشتقات نفتی.
تحویل بنادر امن دنیا و نیز بنادر جنوبی ایران و امارات - قیمت از ۳۲۰ تا ۴۳۰ دلار به ازای هر تن ( برحسب آنالیز ) - در قرارداد ضرر و زیان گذاشته می شود . خرید امن ، مطمئن ، واقعی - پیش قرارداد تنها در قبال ارائه ICPO و BCL مالی معتبر ارائه خواهد شد .
گازوئیل صادراتی ایران از پالایشگاه های تبریز ، اصفهان ، سنندج ، کرمانشاه ، ایلام و ... برای مقاصد عراق ، افغانستان ، کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و ...
جهت دریافت اطلاعات ، تنها درصورت واقعی بودن خرید با شماره های ۰۹۱۴۳۸۸۵۲۹۴ - ۰۹۳۵۳۴۱۵۰۰۰ (خورشیدی) تماس حاصل فرمائید .

بایگانی

عدد اکتان چیست؟

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ

Image result for ‫عدد اکتان‬‎

عدد اوکتان ، عددی است قراردادی که میزان بهسوزی یک سوخت را نشان می‌دهد و طبق قرارداد برای ایزواوکتان که بهترین سوخت است، برابر 100 و برای هپتان نرمال که بدترین سوخت است، برابر صفر انتخاب شده است. 

از این دو جسم ، مخلوط هایی به نسبت های مختلف درست کرده‌اند و بدی یا خوبی یک واکنش سوختن سوخت را نسبت به این مخلوط ها می‌سنجند. بدیهی است که هرچه ایزواوکتان در یک مخلوط بیش تر باشد، آن مخلوط سوخت بهتری است و موتور هنگام کار با آن ، بهنگام کار ، تق تق و سر و صدای کم تری می‌کند. 

وقتی می‌گویند: عدد اوکتان یک سوخت 90 است، یا 90 در صد آن ایزواوکتان است و از نظر سوختن شبیه مخلوطی می‌سوزد که 90 درصد آن ایزواوکتان است و 10 درصد دیگر هپتان نرمال است. مسلما هرچه عدد اوکتان سوختی بزرگ تر باشد، آن سوخت مرغوب تر است. 

این قرارداد موقعی به عمل آمد که ایزواکتان بهترین سوخت بود. امروزه مواد یا سوخت های بهتری پیدا کرده‌اند. در نتیجه عدد اوکتان این سوخت ها از 100 تجاوز می‌کند. بطور کلی عدد اوکتان هیدروکربن ها و هیدروکربن های بدون شاخه ، پایین و عدد اوکتان هیدروکربن های سیر شده حلقوی ، متوسط و عدد اوکتان هیدروکربن های زنجیری پرشاخه و ترکیب های آروماتیک بالاست.

  • شبکه تجارت الکترونیک ایران ( خرید و فروش نفت خام و مشتقات نفتی )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی